Вітаю Вас, Гість

Програма розвитку закладу загальної середньої освіти  з виховної роботи

на 2021-2025 рр.

Мета: Створення  цілісної системи виховання учнів, в якій зберігаючи своє особисте «я» орієнтується в навколишньому середовищі, виявляє активну життєдіяльність та соціальну активність, здатна  до вирішення життєвих проблем та здатна до усвідомлення їх наслідків, готова до самооцінки та самовиховання; формування учня як активного, свідомого, творчого суб’єкта навчально-виховного процесу відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Концепції громадянської освіти та виховання.

Завдання:  

- забезпечення наступності та системності національно-патріотичного виховання;

- залучення юнаків і дівчат до вивчення культури, історії України, пропагування кращих здобутків національної спадщини, підтримку професійної та самодіяльної художньої творчості, діяльності творчих об'єднань, гуртків, організація екскурсій, зустрічей з цікавими людьми;

- проведення спортивних змагань, заходів військово-патріотичного виховання, спрямованих на утвердження здорового способу життя сучасної молоді;

- розвиток системи профорієнтаційної діяльності щодо подальшої самореалізації особистості у сучасному освітньому просторі;

- виховання загальнолюдських цінностей, національної самобутності через традиційні та інноваційні технології у навчально-виховному процесі;

- виховання правової культури в умовах демократичного суспільства;

- формування національної самоідентичності та міжкультурної толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і перспектив подальшої інтеграції українського суспільства у європейський простір.

Шляхи реалізації:

1.Організація і проведення засідань методичних об’єднань класних керівників відповідної тематики

2. Створення безпечного толерантного середовища шляхом удосконалення соціального захисту учнів, у тому числі дітей пільгових категорій.

3. Здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей-сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей з неповних та малозабезпечених сімей, дітей-інвалідів, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей та з сімей учасників ООС.

4. Мобілізація загальнолюдських цінностей як ресурсу особистісного зростання школярів; спрямування виховної роботи на формування здорового способу життя та зміцнення моральності.

5. Створення оптимальних умов для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямах: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.

6. Організація діяльності закладу освіти як зразка демократичного правового простору та позитивного мікроклімату через структуру шкільного і класного учнівського самоврядування, стимулювання внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх посильної участі у справах учнівського колективу;

7. Впровадження активних форм виховної роботи шляхом застосування інноваційних методів та прийомів.

Таким чином, створення цілісної системи виховання учнів передбачає:

удосконалення системи виховної роботи, впровадження нових технологій організації виховного процесу; сприяння підвищенню авторитету і ролі сім’ї у вихованні і соціалізації дітей та підлітків; залучення освітніх, культурних, спортивних закладів до виховання майбутнього громадянина нашої держави, формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадянською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місця в житті.

Необхідність розв’язання вищезазначених проблем обумовила потребу в проєкті

Проєкт  «Рости в собі громадянина»

Уся система виховання в Україні побудована на національній ідеї, яка відіграє роль об’єднуючого, консолідуючого фактора у суспільному розвиткові, спрямованого на вироблення життєвої позиції людини, становлення її як особистості, як свідомого громадянина своєї держави. Національний характер виховання полягає у формуванні молодої людини як громадянина України незалежно від етнічної приналежності. Громадянська освіта в школі здійснюється комплексно через навчальний процес, позакласну роботу, а також роботу органів учнівського самоврядування.  

 Мета проєкту:

удосконалення роботи закладу по створенню виховної системи школи «Я – особистість. Я – громадянин. Я – патріот»; набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин; формування у молоді, незалежно від національної належності, рис громадянина Української держави, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури; інтеграція  зусилля шкільної спільноти, батьківської громади, представників державної влади, громадських та благодійних організацій, правоохоронних органів щодо виховання загальнолюдської культури, поєднання інтересів особистості, суспільства і держави.

Ці проблеми педагогічний колектив буде вирішувати через реалізацію проєктів з різних напрямків виховної роботи.

Завдання проєкту

  • Упровадження у виховний процес інноваційних виховних технологій, систем та сучасних методик виховання дітей та учнівської молоді.
  •  Інтеграція зусиль шкільної спільноти, батьківської громади, представників державної влади, громадських та благодійних організацій, правоохоронних органів щодо виховання загальнолюдської культури, поєднання інтересів особистості, суспільства і держави.
  • Виховання в учнів рис громадянина Української держави, створення оптимальних умов для різнобічного розвитку особистості, вивчення, осмислення і збагачення національно – історичних традицій народу України.
  • виховання в учнів поваги до Конституції, державних символів, почуття власної гідності, свідомого ставлення до обов’язків, прав і свобод людини і громадянина, відповідальності перед законом за свої дії;
  •  Формування етичної та правової культури і свідомості, вироблення навичок правомірної поведінки, формування особистої відповідальності, навичок здорового способу життя.
  •   Створення  цілісної системи естетичного виховання учнів, формування духовно  збагаченої особистості, презентація власних творчих здібностей.
  •   Посилення контролю за діяльністю класних керівників в організації роботи з правового виховання і попередження правопорушень серед учнів.
  • виконання вимог Державного стандарту освіти, підготовку учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психічного здоров’ я учнів;
  • впровадження проектної системи виховної роботи в організації  життєдіяльності учнів у школі;
  • виховання екологічної та естетичної культури.

         3. Очікувані результати:

- Сформована громадська свідомість.

- Сприйняття і розуміння національної ідеї.

- Дотримання Конституції України  та  шанобливе ставлення до історії, традицій та  культурного спадку  народу.

- Сформована  правова свідомість та правова культура учнів.

- Виховані почуття відповідальності  за власні вчинки.

- Сформована морально стійка особистість, толерантне відношення до оточуючих.

- Вихована фізично та всебічно розвинута культурна здорова особистість.

4. Учасники проєкту:

   Учні, вчителі, психолог, соціальний педагог, батьківська громадськість, актив шкільного самоврядування, відділ сім’ї, дітей та молоді міської ради, соціальні, громадські та медичні установи, правоохоронні органи, спортивні клуби, бібліотеки, музеї

5. Реалізація проекту.

Зміст основних заходів щодо реалізації  проекту  у 2021-2025 рр.:

 

                 Зміст   роботи

Термін виконання

Відповідальні

Очікувані результати

1

Участь в акціях «Моя земля – земля моїх батьків», «Донбас екскурсійний», «Краса і біль України», «Збережемо пам’ять  про подвиг», «Стежками історії», «Моє місто на долоні», «Турбота» тощо

2021-2025

 

Мирошниченко І.І.

Акуменко С.Р.

Формування,  незалежно від національної належності, рис громадянина Української держави, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури

2

Організація та проведення шкільних заходів та конкурсів  патріотичного та естетичного напрямків

 

Участь у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл (Джура)

Участь у міських, обласних, Всеукраїнських конкурсах  національно – патріотичного спрямування

2021-2025

 

 

 

 

Щорічно

Мирошниченко І.І.

Акуменко С.Р.

Класні керівники 1-9 класів

У процесі активної громадської діяльності в молоді виробляються практичні вміння та навички, а саме:

зацікавленість  щодо служби у Збройних силах України, готовність до захисту України та виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України

 

3

Виховні години, на яких вивчаються символи, обереги України, основні закони держави.

2021-2025

 

Класні керівники  1-9 класів

Сформована повага до державних символів, мови та культури

4

Виховні свята та години спілкування   громадянського та національно-патріотичного  спрямування

2021-2025

 

Класні керівники  1-9 класів

Толерантність (навички виваженого розв’язання проблем)

 

5

Зустрічі з видатними людьми  міста. Свято мікрорайону

2021-2025

 

Мирошниченко І.І.

Акуменко С.Р.

Розвинена комунікативність.

6

Продовжити шефство учнів над ветеранами війни, зустрічі з воїнами ООС, акції «Ветеран живе поруч”, „Піклування”, „Милосердя”

Постійно

Мирошниченко І.І.

Акуменко С.Р.

Громадська активність та спроможність впливати на прийняття суспільних рішень та  ефективно співпрацювати  на рівні місцевої громади.

7

Проведення екскурсій  у музеях аероклубу та історії школи. Зустріч  з воїнами- афганцями та учасниками ООС в музеї аероклубу. Поповнення музею  школи новими матеріалами.  

2021-2025

 

Мирошниченко І.І.

Акуменко С.Р.

Завідуючі музеями

Активізація роботи пошукового загону.

Розширення тематики стендів музейних кімнат, підготувка матеріалів, проведені екскурсії по сучасній Україні

 

Проєкт «Учнівське самоврядування  - шлях до самоствердження»

Мета: розвиток та реалізація творчого потенціалу учнів у системі суспільно – громадської організації; формування організаторських здібностей, набуття соціального досвіду через залучення здобувачів освіти до громадської діяльності; залучення освітніх, культурно-просвітницьких закладів, інших установ, організацій та широкого кола громадськості до організації і підтримки різних форм дитячого дозвілля та зайнятості в позаурочний і позашкільний час; випуск шкільної газети «Будьте здорові» та вдосконалення роботи шкільного сайту.

                 Зміст   роботи

Термін виконання

Відповідальні

Очікувані результати

1

Учнівська конференція «Проєктуємо своє майбутнє». Вивчення  Статуту школи. Звіт роботи за минулий навчальний період.

Вибори Президента школи та  шкільного парламенту

2021-2025

Мирошниченко І.І

педорг

Президент школи.

Активізація роботи органів учнівського самоврядування;

розвиток творчих здібностей школярів;

дієве самоврядування в класних колективах

2

Рейди з перевірки санітарного стану класних кімнат, провітрювання, порушення правил поведінки учнями на перервах та запізнення на уроки, по боротьбі з палінням

2021-2025

Учнівська Рада

 

3

Засідання комісії вчителів – консультантів, представників батьківських комітетів та учнівської ради школи

2021-2025

Тричі на рік

Вчителі-консультанти

 

4

Паралелі класів, звіт командирів про організацію самоврядування у класі, успішності учнів класу

2021-2025

Двічі на рік

педорг

Класні керівники  5-9 класів

залучення більшості дітей та молоді до участі в організації шкільного життя

5

 Запровадження Viber- групи з координаторами класних республік 

2021

Педорг

Розвиток національної свідомості;

6

Звітні збори командирів класів «Про цікаві події у класі»

2021-2025

Двічі на рік

педорг

Президент школи

Сформовані навички самоврядування, соціальної активності і відповідальності в процесі практичної громадської діяльності, правової культури

7

Участь в акціях «Ветеран живе поруч», «Пернаті друзі», «Серце до серця», «Діти – дітям»

Щорічно

Мирошниченко І.І.

Класні керівники

Удосконалена робота волонтерського загону «Пошук»

8

Підготовка й проведення свят до Дня вчителя, Дня захисників України, новорічні свята, Дня Соборності України, Дня Гідності й Свободи

Щорічно

Мирошниченко І.І.

педорг

 

Проєкт «Партнерство заради дитини»

          Виховання дитини в закладі і сім'ї - це єдиний нерозривний процес. Тому надзвичайно важливо, щоб учителі і батьки об'єднали свої можливості і тісно співпрацювали в організації спільної діяльності з виховання підростаючих поколінь. Становлення такої співпраці передбачає виявлення та активізацію виховних можливостей сім'ї, підвищення педагогічної культури батьків та організацію спільної діяльності сім'ї та закладу.

Мета проєкту:

Сприяти формуванню особистісних рис громадянина України шляхом гармонійного поєднання шкільного і сімейного виховання. Підвищення рівня психолого-педагогічної компетентності батьків та організація педагогічної взаємодії з батьківською громадою школи, створення умов для практичного застосування набутих знань та способів впровадження інтерактивних технологій.

                 Зміст   роботи

Термін виконання

Відповідальні

Очікувані результати

1

Ознайомлення батьків зі Статутом закладу, шкільними традиціями, зі специфікою роботи закладу

 

2021-2025

Мирошниченко І.І.

педагог-організатор

Зміцнення зв'язків сім'ї, освітнього закладу, громадськості

 

2

Екскурсія по закладу

Проведення загальношкільних батьківських зборів «Про результати організації освітнього процесу».

 

2021-2025

жовтень

Адміністрація

Залучення всіх учасників освітнього процесу до активної життєдіяльності класного коллективу.

3

Проведення засідання «круглого» столу у ланцюжку «дитина - сім'я- школа»

 

2022

Мирошниченко І.І.

Організація змістовного дозвілля школярів, педагогічного всеобучу батьків тощо

 

4

Проведення батьківської  конференції «Партнерство школи та родини: краще разом»

 

2021

Адміністрація

Вирішення питань зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої та оздоровчої бази закладу

 

5

Участь батьків і дітей у всіх формах позаурочної роботи, що організовує школа – змагання, вечори, свята, походи, екскурсії

 

2021-2025

Мирошниченко І.І.

Тісна співпраця батьківської громадськості з учнями та батьками.

 

6

Активне залучення батьків до профорієнтаційної роботи в закладі: ознайомлення учнів зі своїми професіями, екскурсії на підприємства міста, профконсультації

 

Постійно

 

 

педорг

Співпраця батьківської громадськості з учнівським та педагогічним колективом

7

Проведення психолого-педагогічних консультацій для батьків (індивідуальні та групові)

 

Щорічно

Квятковська Є.О.

Тісна співпраця практичного психолога з батьками

Проєкт "Від екології довкілля – до екології душі"

Мета проєкту: виховання екологічних компетентностей молоді, впровадження інформаційних компетентностей учнів у навчально-виховний процес; сприяння поширенню екологічних знань; залучення  учнівської молоді до природоохоронної діяльності на основі набутих у школі знань.

 

                 Зміст   роботи

Термін виконання

Відповідальні

Очікувані результати

1

Походи та екскурсії під час навчальної практики

Щорічно протягом року

Мирошниченко І.І.

Встановлення зв'язків між різними явищами у єдиному життєвому комплексі, визначення залежності живих організмів від субстрату, зміни кліматичних умов, антропогенного впливу тощо

2

Проведення суботників з благоустрою, озеленення та покращення санітарного стану прилеглої території школи.

Щорічно

Мирошниченко І.І.

Класні керівники            6-9 класів

3

Тематичні класні години, присвячені „Дню довкілля”, Дню води, Дню Землі тощо

2021-2025

Класні керівники

Залучення  учнів до природоохоронної діяльності на основі набутих у школі знань.

 

4

Створення книжкової екологічної полички;

створення екологічної web-сторінки школи           випуск інформаційних буклетів

2021-2022

Тодорашкул О.Ю., бібліотекар

Створення книжкової екологічної полички;

створення екологічної web-сторінки школи;

 

5

Пам’ятні заходи до річниці трагедії на ЧАЕС

2021-2025

Класні керівники

Уявлення учнів про соціальні наслідки аварії на ЧАЕС для України і світу

7

Диспут „ Земля – наш рідний дім”

Диспут „Сучасні проблеми екології”та інші теми.

2021-2022

педорг

Учнівська Рада

Осмислення проблеми раціонального використання природних ресурсів та енергозбереження

8

Акції „Посади дерево”, «Збережемо планету чистою», «Раз листочок, два листочок – буде дерево», «Збережемо первоцвіти», «Допоможи птахам взимку». Збір макулатури

2021-2025

Мирошниченко І.І.

педорг

Класні керівники 8-9 к

Поширення в мікрорайоні школи листівок просвітницького напрямку.

 

9

Конкурс екологічної казки 5-9 класи

 

Щорічно у квітні

педорг